Zapraszamy na II edycję szkolenia, na którym pokażemy, jak pisać i gdzie szukać grantów na działania organizacji pozarządowych.
Podczas warsztatu dowiecie się czym różni się projekt od wniosku grantowego oraz poznacie strukturę logiczną projektu. Zwrócimy uwagę na korzyści płynące z samodzielnego przygotowania wniosków grantowych oraz przyjrzymy się poszczególnym elementom projektów i wniosków. Zainspirujemy też do samodzielnego poszukiwania źródeł finansowania działalności Waszych organizacji.
Dla kogo przewidziane jest szkolenie:
Szkolenie dla pracowników organizacji pozarządowych i grup inicjatywnych planujących założyć organizację pozarządową.
Maksymalna liczba osób w grupie: 15 osób.
Data szkolenia: 18 stycznia 2023 r.
Miejsce szkolenia: Siedziba fundacji FISE, ul. Nowy Świat 49
Obowiązują zapisy za pomocą formularza na dole strony (lub kliknij w ten link)
Cel szkolenia:
Pozyskiwanie grantów nie jest wiedzą tajemną. Dowiedz się, jak to zrobić.
Celem szkolenia jest zainspirowanie Was do samodzielnego pozyskiwania grantów na działalność organizacji i przekazanie praktycznej wiedzy dla osób, które przygotowują się do napisania pierwszych wniosków.
Dowiecie się gdzie szukać finansowania dla Waszych przedsięwzięć i czym różni się projekt od wniosku grantowego. Krok po kroku przejdziemy przez strukturę logiczną projektu.
W sposób praktyczny przejdziemy przez poszczególne elementy pisania wniosków i pokażemy, jak unikać najczęściej popełnianych błędów.
Proces pozyskiwania grantów pokażemy na przykładzie konkretnych wniosków grantowych.
Trenerki:
Joanna Gogolińska – Prezes Zarządu Fundacji Promo & Fund. Od 10 lat odpowiedzialna za fundraising i rozwój Programu Explory w Fundacji Zaawansowanych Technologii, obecnie na stanowisku wiceprezeski Fundacji. Wcześniej kierowała działem PR i Fundraisingu w Fundacji ITAKA oraz pracowała jako specjalistka ds. PR i organizacji wydarzeń w firmach prywatnych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Stosunki Międzynarodowe oraz Studiów podyplomowych z zakresu PR na UW/ PAN.
Natasza Nikiel – Wiceprezes Zarządu Fundacji Promo & Fund. Menadżerka marketingu z 20-letnim doświadczeniem pracy w biznesie; specjalizuje się w zarządzaniu marketingowym oraz budowaniu marek. Obecnie przedsiębiorczyni i właścicielka agencji marketingowej Brand Cafe, a także Prezes Zarządu Fundacji Harmonia – Przestrzeń Kobiecego Rozwoju. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Stosunki Międzynarodowe, Studiów podyplomowych z zakresu PR na UW/ PAN, Studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania firmą na WSE w Krakowie oraz Studiów Podyplomowych z zakresu Języków Obcych w Biznesie na WSEH w Bielsku-Białej.
Program szkolenia:
9:00 – 10:30
Jak się przygotować do pozyskiwania środków?
Na co szukamy środków? Nasze przedsięwzięcie.
Gdzie szukać grantów, które pasują do działalności organizacji?
Regulaminy i wytyczne – jak je czytać i na co zwracać uwagę? Mini-warsztat: Przygotowanie do pozyskiwania środków w praktyce. Praca na przykładach.
10:30 – 10:50 Przerwa
10:50 – 12:20 Jak pisać wnioski o granty?
Dlaczego wnioski grantowe warto pisać samemu? Fiszka projektu (co, jak, dla kogo i po co planujemy zrobić?) Opis projektu we wniosku o dotację – problem/ cele/ grupa docelowa/ działania/ rezultaty/ budżet. Jak przygotować budżet do wniosku? Jak opisać potencjał organizacji? Jak wpisać promocję projektu do grantu?
Mini-warsztat: Pisanie wniosków w praktyce. Praca na przykładach.
12:20 – 12:50 Przerwa
12:50 – 14:30 Jak zwiększyć szansę powodzenia w procesie pozyskiwania grantów?
Złote zasady przygotowania wniosków grantowych.
Omówienie doświadczeń prowadzących szkolenie oraz dyskusja z uczestnikami szkolenia na temat ich doświadczeń i wyzwań związanych z pozyskiwaniem grantów.
Szkolenie bezpłatne, dofinansowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.